Project Sunwar betaalt de kosten voor de opleiding van kansarme kinderen. Streven is voor de kinderen in het project in ieder geval de basisopleiding (Grade 10 – leeftijd +/- 16 jaar) te betalen. Per kind bekijken we daarna of er nog mogelijkheden zijn voor een vervolgopleiding.

In project Sunwar zijn nu 6 kinderen opgenomen. 1 uit de familie van Beli, 4 kinderen uit het weeshuis Helpless Colony en 1 kind dat uit Bright Nepal komt en aan een vervolgopleiding is begonnen. Dit project is opgestart in 2013.

Voor de oprichting van de stichting betaalden Merlin en Ronald al de schoolgelden voor de familie van Beli. Deze kinderen zijn bij de oprichting van de stichting opgenomen in project Sunwar. Inmiddels zijn twee neven van Beli klaar met school: één leert middels een praktijkopleiding verder voor elektricien, en de ander voor goudsmid. Bishal, de jongste, zit nog op school. Sunita studeert aan de universiteit voor social work.

De Helpless Colony is een ander weeshuis in Kathmandu. Voor vier kinderen van dit weeshuis betalen wij de schoolkosten. Zij doen het heel goed op school.

Krishna is een jongen die in het weeshuis Bright Nepal heeft gezeten. Hij heeft daar school afgemaakt. Recent is hij bij zijn zus gaan wonen en aan een vervolgopleiding begonnen. De kosten voor deze opleiding betalen wij ook.