Mei 2020

Onze website was aan vernieuwing toe en daarmee ook ons logo. De website is opgefrist en er is een online donatiesysteem in verwerkt. Omdat we ook in Nepal steeds meer vragen krijgen over onze stichting, gaan we de site en de nieuwsbrieven ook naar het Engels vertalen.

Covid-19

In onze nieuwsbrief staan we stil bij wat de wereld het meest bezig houdt….het Covid-19 virus.

Nepal is 24 maart in een lockdown gegaan. Het openbare leven ligt grotendeels stil. Onze kinderen gaan niet naar school. De toch al broze economie ligt stil.
Op dit moment zijn er in Nepal (volgens de WHO d.d. 26-5), 617 mensen geïnfecteerd met het virus en 4 mensen overleden. Vanwege een gebrek aan testkits is het maar de vraag of de cijfers betrouwbaar zijn.

Project Bright Nepal

De kinderen zijn genoodzaakt in het weeshuis te blijven. Met 30 kinderen op een beperkte ruimte. Dat is niet altijd even gemakkelijk. Vorig jaar hebben Merlin en Ronald 2 televisies aan het weeshuis geschonken zodat de kinderen in ieder geval wat vermaak hebben. Ook maken ze regelmatig gebruik van de computers.

Hygiëne is juist in deze tijd heel belangrijk. Vorig jaar heeft Ronald, tijdens zijn bezoek, de kinderen nogmaals uitvoerig uitleg gegeven over handen wassen en het schoonmaken van het huis. Ronald heeft in het huis instructies opgehangen zodat ze er iedere dag aan worden herinnerd. Door het gesponsorde Solarsysteem hebben ze nu warm water waarmee ze zich kunnen wassen. Wat fijn dat we dat vorig jaar hebben gerealiseerd zonder te weten dat het zó hard nodig zou zijn.

Rama, de directrice van het weeshuis, is nog steeds in staat om redelijk goede voeding te verzorgen. Vooral vrienden en bekenden van haar doneren voedsel.

Ook deze 6 kinderen gaan momenteel niet naar school. De verveling slaat wel toe maar ze proberen de tijd te doden met wat te tekenen en het inhalen van achterstallig schoolwerk.

4 van de kinderen wonen in het kindertehuis Helpless Colony. Door de lockdown is er niemand meer in Nepal die hen ondersteunt met voedsel. In wanhoop is er contact met ons gezocht of wij hen kunnen helpen. Wij hebben inmiddels onze tijdelijke steun toegezegd.

EN WIJ WAARDEREN HET ENORM ALS JIJ ONS DAARMEE WILT HELPEN! DONEER OP ONS REKENINGNUMMER NL82ABNA 0464477182O.V.V. Helpless Colony ZODAT WE ZE TE ETEN KUNNEN GEVEN. Dit kan ook via een beveiligde omgeving op onze website, betaling via Ideal: https://stichtingkanchi.nl/donaties/

Statiegeldactie maand juli

De gehele maand juli kunnen klanten van Albert Heijn Hillegom die hun lege flessen inleveren, de opbrengst van de bonnetjes doneren aan onze stichting. We hopen op een mooi resultaat.

Blijf alsjeblieft gezond!